diumenge, 7 d’octubre de 2018

10 maneres de jugar amb les cartes de GUESS WHAT de Tiger



Hola famílies!
Avui fa 3 anys que vaig inaugurar el blog! I us voldria agrair totes els vostres missatges i paraules de suport! Estic molt contenta!!!
Feia molt de temps que no us parlava de jocs per compartir amb els nostres fills i filles, és el que té encetar temporada doncs s'han presentat les diferents programacions d'espectacles i activitats familiars i us les vull fer conèixer però sempre hi ha un foradet per al joc. 

Ara que tinc més temps per passejar pel Carrer Major, aprofito per gaudir remenant per les botigues que més m'agraden i, com no, Tiger està entre les preferides. Dimecres hi vaig entrar i vaig agafar aquest joc tot pensant en aquells moments d'espera que a vegades es fan llargs. De seguida hi vam jugar però vaig veure que se'ns quedava petit, així que el meu cap va començar a veure altres usos d'aquest joc de cartes i els volia compartir amb vosaltres.

El joc original conté dos tipus de targetes o cartes: en rosa aquelles que s'ha d'endevinar fent el soroll i les que s'han d'endevinar fent mímica, en blau.


I aquestes són les meves propostes.

1. CLASSIFICAR
El pot classificar les cartes segons:
 - el camp semàntic, es a dir, si són animals, menjar, complements, electrodomèstics, mitjans de transport... 
  - els colors
  - la lletra inicial, la lletra final, si conté una a o una t.
  - si la paraula té una síl.laba o més...
  - si es troben a la natura o no...
  - si ho tenim a casa o no...
  - si ens agrada o no... i així treballem les emocions... 
  - ...

S'hi pot jugar sol o acompanyat.

2. JOC DE MEMÒRIA DE RELACIÓ
Es poden triar unes parelles d'objectes que tinguin relació (animals, menjar, complements, electrodomèstics, mitjans de transport...) i jugar al memory.  



3. JOC DE MEMÒRIA DE COLORS
Per als més petits, joc de memòria però amb objectes o animals del mateix color. 


4. SÈRIE DE SOROLLS
S'apilen les fitxes seleccionades. Cada jugador en tria una. Un cop emès el soroll, el posa boca avall sobre la taula. El següent jugador repeteix el so anterior però sense mirar la targeta anterior i després el seu. Cada cop la sèrie serà més llarga.  


5. FER PARELLES O TRIOS DE CARTES
Es reparteixen 9 cartes a cada jugador. A torns han d'anar posant les parelles o trios que tingui (animals, instruments, objectes, mitjans de tranport). Si no en té, amb les cartes que se li han repartit, pot robar una carta cada torn. El joc acaba quan un jugador hagi combinat totes les cartes.
Aquest es pot complicar una mica més: quan un jugador ja ha creat un trio o una parella pot col·locar cartes seves a les combinacions que hagin posat sobre la taula els altres jugadors. Per exemple: un jugador ha posat una parella o trio d'animals (cavall, mico, gat). Un altre jugador un cop ha posat un trio o una parella sobre la taula pot posar la targeta de l'abella o l'elefant. 
Jo jugava a aquest joc i es deia remigio, algú el coneix?   

6. BINGO DESCARREGABLE
Us he escanejat 4 plantilles, una per a cada jugador. Es posen les targetes en un munt i es va treient de un en un, una targeta i qui la té, la posa sobre la seva plantilla. Guanya qui acaba abans. 


Si cliqueu sobre la imatge us podreu descarregar els 4 taulells que he escanejat.


7. JOC DE LLETRES
Posem les lletres que vulguem (depenent de la dificultat) en una bossa i cada jugador té 5 cartes. L'objectiu és treure abans que ningú la lletra inicial del dibuix de cada targeta seva.
També es pot fer cooperatiu, sense competició posem 10 lletres a dins i llancem una moneda, cara podem agafar lletra, creu no. Perdem si surt 4 creus seguides.
En aquest joc també es treballa el tacte, doncs depenent de la forma de la lletra es pot saber quina és. 


8. SÈRIE ALFABÈTICA
Per als més grans, es pot crear una sèrie alfabètica, és a dir, ordenar les cartes que se li han repartit segons l'ordre alfabètic. Es pot fer com una competició per veure qui va més ràpid. Segons l'edat es reparteixen més o menys cartes. 


9. QUI SÓC?
Cada jugador tria una targeta i se la col·loca a la diadema. Mitjançant preguntes amb resposta sí o no, ha d'endevinar qui és. Es pot fer més fàcil o més difícil. Per exemple: només fa preguntes un jugador i els altres li contesten o ,participant tots a l'hora, cada jugador fa una pregunta cada cop que li toca i ha d'anar recordant què se li ha anat responent.



10. EXPLICA O DIBUIXA UNA HISTÒRIA
A partir d'una o vàries imatges es crea un conte o es fa un dibuix. És la versió amb targetes del joc que vaig fer amb pedres. 


Heu vist quin munt d'opcions? i de ben segur que ja n'heu pensat alguna més perquè, com en tot, hi ha mil opcions! Me l'expliqueu?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada