dimecres, 14 de juny de 2017

Penelles, street art


Hola!
Penelles és un municipi de la Noguera, d'encara no 500 habitants i a tan sols 30 minuts de Lleida. En principi  no té res característic, però si et perds pels seus carrerons i els afores et sorprendràs a cada passa.



Tal com us vaig explicar, des de fa dos anys se celebra durant el mes de maig el Gar Gar Festival, un festival de murals i art rural. Un cap de setmana ple de música, paradetes, tallers per a totes les edats i, sobre tot, pintura i esprai.
Veure els artistes en directe és una experiència enriquidora. T’expliquen quantes hores hi porten treballant, en què s’han inspirat... Un contacte de primera mà amb l’art i els seus protagonistes que no es veu cada dia.

Després de la festa, els murals i grafits romanen a les façanes de les cases i diferents espais de la ciutat, públics i particulars, atorgant un color particular al poble. Aquest any, fins i tot l’ajuntament s’ha deixat engalanar.

Fins a un total de 50 artistes han deixat la seva empremta, 20 l’any passat i uns 30 aquest.








Tot i que jo us recomano, perdre-us pel poble, si voleu saber on trobar-los tots aquí teniu el mapa i així, conèixer el nom de l'artista.
Aprofitant la temporada d'estiu, podeu anar a passar-hi el dia i acabar passant la tarda a les piscines municipals on s'hi pot dinar i sopar (obren el 24 de juny!). A més hi ha altres bars i restaurants. Mireu la llista AQUÍ.
Per als nens hi ha un parc infantil al centre del poble però, com que és un poble petit, no cal res més que una pilota i una bicicleta i temps!
Gràcies, Mònica per tota la info!



Què us sembla  la sortida? A partir d’ara si torneu a sentir el nom de Penelles ja podeu dir que és la capital dels murals i l’art rural. No deixeu passar l'oportunitat de sorprendre-us per aquest poble únic.