Avui us parlaré del Festival de Pallassos i bufons BUUUF FESTIVAL. El coneixeu? He estat parlant amb els responsables d'aquest fantàstic projecte de les novetats d'aquest any i m'han explicat que porten mesos i mesos treballant-hi, quasi des de que va acabar l'última edició. La veritat és que pinta molt bé i aquest any ve carregat de novetats super interessants!
Us deixo part de l'entre
_________________________________________________________________________
Qui hi ha darrera del festival?
L’equip
motor del Buuuf!!! són en Magí Valls, director artístic, i Xavier Pla,productor, però al
festival hi treballen moltes persones,
tan professionals com voluntàries
que el fan possible, aproximadament un equip d’una trentena de persones hi són
implicades, tècnics, regidors, voluntaris, equips de foto i vídeo, brigada
municipal...
Com va sorgir la iniciativa?
Magí Valls i Xavier Pla es coneixen des
de fa 25 anys, quan van coincidir al Xip-Xap on treballaven plegats fent
animacions, cercavil.les, espectacles, diables... i van esdevenir parella
artística de pallassos durant cinc anys. Xavier Pla va marxar a Barcelona per
estudiar i treballar i allí es va establir. Magí Valls es va quedar a treballar a Lleida i
des d’aquí va començar a endegar diverses iniciatives portant
a la ciutat de Lleida diferents artistes, el que seria el germen de l’actual
Buuuf!!!.
Al 2013 després del Festival Buf a
la Bordeta, Magí Valls va convidar a Xavier Pla a tornar a treballar plegats,
així ho van fer i van començar a dissenyar el futur Festival Buuuf!!! 2014, que
finalment es va fer a la Zona Alta de Lleida, amb la participació de
l’Ajuntament de Lleida.
Després d’aquesta edició, el
regidor de cultura de l’Ajuntament d’Alcoletge es va interessar per la
iniciativa i convidà a Magí Valls i Xavier Pla a començar a dissenyar un
festival Buuuf!!! per Alcoletge 2015. Així vo vam fer.
Després de l’èxit d’aquella
edició, l’Ajuntament ha tornat a confiar amb l’equip motor del Buuuf, per
celebrar aquesta nova edició, la 2016.
Quin és el signe d’identitat del festival? Què el fa diferent a la resta de festivals de pallassos?
El signe d’identitat del festival, la pedradetoc sobre
la que es construeix i defineix és el fet de ser un festival ‘a la gorra’.
Els artistes no cobren el seu catxé habitual, com en
la resta de festivals, fires... sinó que
passen la gorra en finalitzar els seus espectacles i/o tallers. Al marge l’organització es fa càrrec de les
despeses dels artistes pels desplaçaments, allotjament i dietes.
El festival no s’estableix un preu per l’entrada (els
espectacles i activitats son tots d’entrada lliure), sinó que és l’espectador qui estableix aquest preu i
decideix si vol col·laborar amb l’artista, com hi vol col·laborar i en quina
mesura, creant-se una relació especial i única entre espectador i artista.
D’altra banda, sense la implicació de tots els veïns i
veïnes del municipi, amb la cessió del seu temps i la il·lusió que hi dipositen
el festival no seria possible.
Quines novetats heu incorporat aquest any?
El festival aquest any s’ha fet més gran, ampliant
espais, augmentant els artistes i incrementant activitats paral·leles.
Aquest any hem passat dels 10 artistes (20 funcions)
del 2015 a 20 artistes (35 funcions).
Aquest any hem incorporat un espai nou, una carpa de
circ, la Carpa Domo Kikolas, per aquells espectacles que per les seves
característiques no entraven dins de la
programació estàndard.
Hem programat una masterclass dirigida a pallassos,
bufons, còmics o persones que treballen amb l’humor a càrrec de Moncho Borrajo.
També hem programat per primer cop un Taller de Clown
familiar, dirigit a pares/mares i nens. (MÉS INFO AL FINAL DE L'ENTRADA)
Hem convocat concursos de guarniment de balcons i
aparadors i un de fotografia que properament convocarem.
Quines entitats i empreses hi col.laboren?
El festival el finança l’Ajuntament d’Alcoletge en
conveni amb KLOWNKARRER SL, empresa que dóna aixopluc a l’equip motor del Buuuf!!!. L’ajuntament, per la seva
banda, cerca patrocinadors i
col·laboradors per dur-lo a terme. En aquesta edició, per exemple, hi participa
la Diputació de Lleida i l’IEI.
Hi han diversos proveïdors del festival, des del càtering,
a infraestructures, la senyalètica, comunicació... Sempre s’intenta treballar
amb proveïdors del municipi on s’allotja el festival, ja siguin empreses o
personal autònom, i si no podem perquè
no n’hi ha, treballem amb proveïdors de proximitat.
___________________________________________________________________________
Us deixo aquí el díptic informatiu on i trobareu la programació i els espais del festival.
DADES DEL TALLER FAMILIAR
Des d'aquí, els vull agrair el temps que m'han dedicat i la seva amabilitat i col·laboració. Us desitjo el més gran dels èxits! Moltes gràcies!!!
Espero veure-us-hi a tots i a totes!!