Quan vam participar al projecte Ralet a la ludoteca, vaig aprendre molt sobre el desenvolupament dels infants a través del joc.
La primera sessió ens van parlar de la Panera dels tresors, mentre els nens i nenes hi anaven jugant. De seguida em vaig animar i fer-ne una casa i, la veritat, va ser un encert!
És un activitat de manipulació i d'exploració per a nadons de 6 a 12 mesos però la podeu fer servir fins que el nen@ perdi l'interès. És una activitat de la pedagogia Waldorf. que pretén educar el nen@, buscant l'equilibri de totes les seves capacitats, la seva voluntat i respectant les etapes evolutives.
La idea és molt senzilla: posar en una panera de vímet plana objectes quotidians de diferents materials (llana, fusta, metall... evitant el plàstic). D'aquesta manera els nens i nenes descobreixen textures, formes, el pes, els colors... Com ja sabeu, en aquesta etapa l'exploració es fa posat-s'ho tot a la boca. Així que és millor rentar-ho prèviament i sovint, evitar objectes perilloros i renovar els objectes que es facin malbé...
A partir de les indicacions i fer una petita recerca a internet, vaig remenar tots els calaixos de casa: moneder, morter, caixeta de fusta, un CD... Després vaig comprar alguna cosa: flamera, cullera de fusta, esponja i poca cosa més.
CAL TENIR EN COMPTE:
- La panera ha de ser planeta sobre tot si el nen@ encara no s'asseu sol i només gateja.
- La panera ha de ser planeta sobre tot si el nen@ encara no s'asseu sol i només gateja.
- Els objectes s'han d'anar renovant periòdicament per estimular l'interès del nen@.
Trobareu tota la informació a http://www.xtec.cat/~ccols/panera/panera.htm i exemples d'objectes aquí http://www.taatbox.com/blog/rc-la-panera-dels-tresors-per-despertar-els-5-sentits-de-linfant-dels-6-als-12-mesos-aprox/
A internet, a banda de trobar-hi inspiració, hi trobareu algun lloc on venen la panera preparada per a regalar. Sempre he pensat que és un regal super bonic i diferent. Aquesta de la imatge és de la botiga Taat!Box.
Moltes que em llegiu ja heu passat aquesta etapa però he pensat que estaria molt bé que entre totes ho recomanessim als pares i mares que s'estrenen i busquen propostes casolanes per estimular els nens a casa.